06 března 2023

1. Subregionál 2023

 Měl jsem již teoreticky povolený výjezd na Radhošť od CHKO Beskydy i Lesů ČR, ale ani jsem na to moc nepomýšlel - po loňské zkušenosti, kdy jsem se musel na  Pustevnách otočit a jet dolů, protože se na hřebeni proháněla široká rolba po tlusté vrstvě sněhu, jsem plánoval závod z dostupnější kóty a sice z Hážovických Dílů 704 m asl JN99BK71WD. Jenom mikrovlny,  jenom z trojnožky, jenom z baterky a jenom na jeden den. Profily na běžné stanice na Moravě OK. Ale Oderské Vrchy a Svinec přes Huštýn a Jirka OK2TUH od Zlína (tuším, že byl někde v JN89UE01BW, Vyhlídka3, u Březnice, 472m asl) také špatně - přes hřeben Prostřední Vrch 744m - Ptáčnice 830m, Kotliny 740m. Špatné taky na Vídeňáky - přes Cáb - ale ti stejně na mikrovlnách nevyjeli už ani nepamatuji kdy naposled.

Pro výjezd do krpálu od Hlaváček na Díly jsem musel zařadit čtyřkolku s uzávěrkou a redukcí, protože ten nejstrmější úsek zastíněný stromy byl pěkně namrzlý. I tak jsem zažil horkou chvilku, kdy se proti mně vyřítil z kopce SUV se zapřaženým vozíkem a moc jsem nevěřil, že může brzdit - asi to z kopce pustil, aby držel alespoň stopu a přívěs ho nedpředjel s tím, že pohodlně přibrzdí až na suchém asfaltu. Naštestí jsme se na úzké cestě vyhnuli - jeho taktika nebrzdit a spolehnout se na mne byla asi správná, kdyby se mu rozkýval vozík, tak mne tím vozíkem pěkně vyfackuje. Na kótě jsem nasadil nejvyšší kalibr zimního oblečení - taktickou zimní bundu a vaťáky, samozřejmě čepici a teplé rukavice, takže mi bylo celkem teplo. Akorát rukavice jsem musel při obsluze TRXu, ručky a telefonu často shazovat, takže mi mrzly ruce, zejména konečky prstů.

Celkem 3 QSO na 24 GHz, také tři na 47 GHz včetně OK2R 100km a dvě blízká na 76GHz, což v SO kategorii dalo překvapivě 3. místo na 24 GHz, 1. místo na 47 GHz a sdílené 1. až 2. místo na 76 GHz.

Příště asi pojedu z polovičního stožáru s rotátory a s RIGem v autě nebo do té doby vymyslím, jak točit a elevovat parabolama dálkově i na stativu.


Hážovické Díly 704 m asl
Směr OK0ER 19°









Směr OK2TUH 232°

 

P.S. Měl jsem potíže s domluvou na 2m na kmitočtu 145.400 FM - já jsem slyšel, kolegové mne špatně. Doma mi to nedalo a ejhle - ručka, která sloužila 30 let, ztratila v té zimě výkon, dávala jen nějakých 40mW. RX je OK, přepínací PINky se zdají v ornungu, takže asi odešel koncový hybridní modul. Objednal jsem nový a podařilo se mi jej vyměnit, i když je tam extrémně málo místa a hybrid musí mít vývody zkrácemé na 2 mm, takže jsem měl obavy, že se vývody odletují vevnitř z keramického nosiče. Navíc se nedá měřit na živém RIGu kvůli nutnosti rozborky včetně několika vnitřních propojek. OK, ručka vysílá jako zamlada.

Mirek 2VZE, který má zkušenosti s podobnými hybridy ve vozidlovkách mi říkal, že může být vlasová prasklina v keramice jako následek prudkého ohřevu z mrazu na provozní teplotu, když se z hybridu tahá plných 5 až 7W při napájení 13,8V, což byl můj případ. Vadný hybrid jsem proto rozpoudřil, ale vizuálně jsem nezjistil žádné postižení. V bastlu jsem ho zapojil - klidový odběr vypadá normálně a reaguje na předpětí, ale hřeje první plošná cívka a modul nedává žádný výkon. No nic, má to za sebou.

Žádné komentáře:

Okomentovat