02 června 2024

Mikrovlnný závod 2024 z trojnožky

Co k tomuto závodu říct: nejcennější na něm je, že jsem to pod tlakem nepříznivé předpovědi počasí nevzdal.

OL9W na Radhošť nejeli a z našeho klubu OK2KRT se na Radhošť nikdo nepřihlásil, přitom jsme mohli mít exclusivně kopec i pásma od 23 cm až po 76 GHz. Navíc čtyřkolku mám furt v servisu - měla být opravená v pátek, ale bohužel. Tím se stalo, že jsem neměl nahlášené náhradní auto na Radhošť a tak jsem se rozhodl jet pouze na Hážovické Díly z trojnožky a autobaterie. Kóta je to pěkná pro 2 m pásmo (704 m asl), ale na některé směry pro mikrovlny mi tam vadí buď převýšené kopečky nebo alespoň blízké lesíky.

Udělal jsem 7 QSO na 24 GHz a tři na 47 GHz. Cením si QSO s Jirkou OK2TUH na 24 GHz s hornou na jeho straně a přes kopečky (Prostřední Vrch 744m - Ptáčnice 830m, Kotliny 740m...) a také QSO na 24 GHz s Pavlem OK2VJC z Frenštátu odrazem asi od Palkovických Hůrek - k němu na přímý směr přes hřeben Radhoště není šance. Spojení s Mirkem OK2VZE (byl na Slavkovském vrchu nad Lipníkem nad Bečvou) bylo ukázkové stejně jako se stejným Mirkem jako OK2R od Benešova - tady prostě nacvičená brnkačka.

Nepodařilo se QSO na 24 GHz s OM3RRC (Kasárna přes Tanečnici a blízký les) a s OK2KOJ (asi 10 kopečků s převýšením včetně Kelčského Javorníku) a na 47 GHz se nepodařilo i přes opakovanou snahu QSO s OK2IMH (Veselský Kopec - profil vypadá dobře, ale vadil asi blízký les a také nejistota ve směrování, kdy mi vadila malá dohlednost a Milanovi kromě té dohlednosti i nepřesný kompas kvůli ocelové věži). Také jsme se neudělali na 47 GHz s Jirkou OK2TUH, ale tam kvůli špatnému profilu a pouze horně na jeho straně. Ani jsem se nepokoušel o OL7Q (Frýdek-Místek) a OK2KYZ (Dlouhé Stráně).

Na 76 GHz žádné spojení: Petr z OK2C má RIG po pádu trojnožky při 2. subregionálu RIG porouchaný, s Milanem OK2IMH jsme to po neúspěchu na 47 GHz ani nezkoušeli.

Zažil jsem i krátký Rain Scatter při poslechu majáku OK0ER z Kubánkova: normální signál S9 najednou zeslábnul skoro do nuly a zhrubnul a jako při Auroře. Začátek jsem nechytl, ale kousek na konci jevu je zde:

https://photos.app.goo.gl/Nbd8e139gMYxSTx77

Za půl minuty bylo po všem a signál byl opět normální:

https://photos.app.goo.gl/nA5PQhKofLg7QDqz7

Tak příště snad již konečně z Radhoště. 73 Tonda

Žádné komentáře:

Okomentovat