09 října 2023

UHF Contest 2023 na Radhošti

 Počasí o tomto závodu se dá popsat následujícím snímkem:

Zima, déšť nebo mrholení, tlustá oblačnost, silný proměnlivý vítr, Radhošť v mracích. Nicméně stožár s parabolama a transvertory se podařilo postavit ještě za sucha a na konci závodu, v neděli kolem 15. hodiny SELČ, kdy jsem začal balit, už bylo opět sucho - dokonce díky větru byly kotevní šňůry i tráva jen mírně vlhké.

Na 24 GHz se podařilo 10 spojení, na 47 GHz jen pět a na 76 GHz jedno jediné - kolegu Milana OK2IMH totiž z rozhledny na Velkém Javorníku v podstatě sundal vítr, pak dělal pokusy už jen z 1m agl ze závětří chaty, což není můj směr :-). Takže jen snadné QSO s OK2C na Dušnou.

V neděli dopoledne jsem chtěl začít balit, ale nakonec se podařilo spojení na 24 GHz s Pavlem OK2VJC odrazem od Ondřejníku, ODX OK2OAS a OK2STV na 140 km a úspěchem bylo i vydřené spojení s OK2KYZ na Dlouhé Stráně.  Ne že by to byla taková dálka, ale Jirka má do mého směru převýšení přes hřeben Velký Máj / Jelení Hřbet, tak to chtělo více trpělivosti a dokonce elevaci asi 5° nahoru - asi to prošlo díky rozptylu na bohaté oblačnosti.

Takže i přes obavy a špatné počasí a ještě horší podmínky nakonec spokojenost, doma jsem byl coby dup a ještě jsem stihnul i oslavy narozenin mého 4. vnuka.

Dalo to první místo na 24 GHz a 76 GHz a druhé místo na 47 GHz v OK a v IARU Region 1 pak 2. místo v SO Milimeter Group, což je souhrnné hodnocení za 24 GHz a kratší žížalky. Asi díky tomu, že trojnožkáře vyhnalo z kót špatné počasí, zatímco já seděl v autě a vydržel :-).


Příští rok doufám ve zdraví naslyšenou. 73Tonda

Žádné komentáře:

Okomentovat